BLOG   -   MY CREATIVE CV -   PUBLISHED -   WORKSHOPS -   TUTORIALS  


Sunday, August 14, 2011

Inspirasjons søndag



Jeg trengte en konvolutt idag til en kreativ venn som fyller år neste uke ;-) Det meste av det vi har står i esker nå i påvente av flyttingen om en uke, så jeg måtte finne på noe. Her er hva jeg gjorde. Laget min egen konvolutt, første men helt sikkert ikke siste gang.


Som mal til konvolutten brukte jeg en stor reklame konvolutt, denne åpnet jeg og tegnet rundt. Papiret jeg har brukt til selve konvolutten er et ganske kraftig dekkpapir som jeg bruker under prosjektene mine når jeg driver å maler eller sprayer med mist. 


Klippet den ut og brettet inn kantenene for å se at den passet.


Deretter brettet jeg ut alle kantene igjen og farget utsiden med fargekritt og oljepasteller.


Strykejernet som egentlig er ment for quilting, fungerer veldig bra til å smelte voks. Det var et nettkjøp inne på sykompaniet.



Du kan også ta jernet direkte på fargekrittet og bruke jernet som malerkost.




Her kan du se den flotte strukturen du kan oppnå med voks. Dette kan du selvfølgelig også bruke på lerret , art journal, kort m.m. 




Her er den ferdige konvolutten. I tillegg til voksen, så 'malte' jeg med rødt/rosa/turkis/og hvitt. Skikkelig abstrakt og med mye struktur. Før jeg limer den sammen så er det en siste ting.


Her ser du at voksen har trengt gjennom papiret. Det kan ikke unngås og derfor dekker jeg hele innsiden med matte medium slik at innsiden blir forseglet og du ikke ødelegger det som skal ligge inni konvolutten.

Et siste tips. Det kan være vanskelig å skrive oppå voks. Da kan du enten dekke hele flaten med matte medium eller du kan f.eks. tegne, skrive på tynt naturfarget silkepapir, klipp ut og lim med matte medium, det blir gjennomsiktig og glir inn i bildet.

Håper dette var til litt inspirasjon, ønsker deg en kreativ søndag. Er det noe du lurer på så er det bare å spør, enten her eller på facebook.

6 comments:

  1. Åh jeg bobler over av glede når jeg ser slike dyktige jenter som deg snuppa! Rålekkert, æ må ha mæ et sånt strykjern!! Det var jo genialt, har sett på sånn melting pot, men da får jeg jo ikke jobbet det ned i lerretet og lignende slik du gjorde her! Dette var råååkult! Takk for inspirasjon og tips snuppa!! Håper du har en fin fin søndag ♥

    ReplyDelete
  2. Så utrolig tøft!! Og det lille strykejernet så jo genialt ut da!
    Har ikke jobbet med slik voks før men ser jo her at det kan være knallstilig!
    Tusen takk for at du deler!
    Ha en fortsatt fin søndag :)

    ReplyDelete
  3. Ohhhhhhhhhhh that looks AWESOME! I loveeeeeeee the paint and how you put this together! :):):):):):):):):):):)

    ReplyDelete
  4. Kanonstilig!!
    Mye man kan finne på med voksstifter og strykejern ser jeg! ;-)

    ReplyDelete
  5. Wow! What a great idea! You did a fabulous job with this! Love it!

    ReplyDelete
  6. That is so creative.. Love the how it turned out..

    ReplyDelete

I want to thank every single one of you for taking the time to comment on my work, it's much appreciated!!

Crew Member Wednesday - Treasure box

Hi, this is my November project for Crew Member Wednesday