BLOG   -   MY CREATIVE CV -   PUBLISHED -   WORKSHOPS -   TUTORIALS  


Friday, February 26, 2010

Altering a book and folder

For en tid tilbake fikk jeg forespørsel om å lage en gjestebok + info perm til en ferieleilighet.
Litt nervøs var jeg jo, da jeg ikke har scrappet bilder før, ei heller alterert bøker. 
Men jeg har lest endel om teknikker, så jeg visste hva jeg skulle gjøre for at kvaliteten skulle bli bra. Spørsmålet var jo bare om jeg klarte å lage det som kunden ville ha. 



Jeg leverte dem fra meg idag til en meget fornøyd kunde. 
Jeg har også fått ok fra henne om å legge ut prosjektene med bildet/navn, det setter jeg stor pris på.

 
Gjestebok                           Infomappe






Gjestebok :
Først malte jeg protokoll med hvit Gesso , når den var tørket distresset jeg alle kantene med Van-Dyke brown. Begge insidene av permene er blitt dekket med mønsterpapir. Jeg klippet deretter til alt av papir som jeg skulle bruke på forsiden og baksiden. Sydde rundt med maskin og distresset med MM edge distresser før jeg farget med vintage photo. Når jeg hadde limt på den brune bazzill, malte jeg med distress crackle paint picket fence for å få illusjon om lys. Deretter satte jeg sammen resten av papirbitene og limte på. Bildet har fått en touch med crackle paint clear på de sorte feltene. Rammen er stanset ut med spellbinders ramme på bazzill med skimmer i. Jeg har brukt mange forskjellige thickers og tekst på begge bøkene. G er fra Nille som jeg har malt med crackle paint, resten av bokstavene på forsiden er thickers og MM mini alphabet. Rosene og tyll er festet med Glossy Accents, slik at det holder godt når boken blir brukt. Til slutt pyntet jeg med blomst og swirl fra Prima og metallhjørner fra Kort og Godt. Baksiden har kun papir som pynt.

Heldig for meg så passer prosjektet mitt til noen utfordringer.


Gjestebok :
 Craftyangels - Fantastic Flowers 


Infomappe:
Permen til infomappen har jeg kjøpt på en lokal bokhandel, den var ganske dyr, men den er laget av stiv papp istedenfor plastikk og dekket med stoff.
Infomappen er pyntet mye enklere fordi den vil bli brukt oftere enn gjesteboken.
Her har jeg malt med hvit gesso der papirene skulle festes, Sommerfuglene på Webster Page papiret pynter både forside og et par av skillearkene. Og det ene papiret på forsiden er håndlaget papir med masse fiber i så det passer til  
Inni infomappen har jeg laget skilleark , som skal pyntes videre på av eier etterhvert.
Jeg legger ikke ved alle skille arkene, her er noen.












Utfordringer for Infomappe :



Materiall liste for begge prosjekten:
Protokoll bok fra litografen , Perm fra Notabene
Brun og lilla bazzill , mønster papir fra bl.a. Basic Grey, TPC, Webster Page, My minds eye, EFCO, 200 grams papir fra binders til skilleark.
Bilder fra nettet , knapper , Swirl og blomster fra Prima , Roser fra e-bay, tags er kuttet ut med dies fra quicKutz. Ramme med spellbinders. 
Metallhjørner , silkebånd og bling fra kort og godt.
Hvit Gesso fra søstrene grene og mengder med dobbelsidig tape. Alle panelene er sydd med maskin.
Distress crackle paint - picket fence og clear rock candy

15 comments:

  1. You are clever Linda, I really wouldn't have known how to do this! It's got a really 'scrapbooky' feel and is very attractive! I've got some crackle paint/glaze on order so will be back for some inspiration! Jo x

    ReplyDelete
  2. What a neat project!! Thank you for participating in the Creative Belli Challenge.

    ReplyDelete
  3. Så kjempeflott gjesteboken!!!
    God helg
    Oxana

    ReplyDelete
  4. Se der så flott det ble!! :-)
    Takk for koselige timer på treff på torsdag, og takk for hilsen i bloggen min.
    Riktig god helg!

    ReplyDelete
  5. Å herlighet disse var utrolig flotte Linda!! Du klarte denne utfordringen med glans!
    Klem Mette

    ReplyDelete
  6. Utrolig så lekkert dette ble!!
    Mange teknikker og stilige detaljer....

    ReplyDelete
  7. Det var resten av den boken ja. Kjempefin var den Linda.

    ReplyDelete
  8. Fantastisk lekkert! Du er råflink!

    ReplyDelete
  9. Beautiful book! Love this! Thanks for joining us in the Belli Challenge!

    ReplyDelete
  10. What a beautiful project! Thanks for playing the Gingersnap Creations Lace and Fibers Challenge!

    ReplyDelete
  11. What a wonderful project! The guest book is beautiful!
    Hugs
    Nicola

    ReplyDelete
  12. WOW dette var råflott!!!! Har hatt en liten vinterferie, og ikke vært på bloggvandring på en uke, men her har det ikke stått stille ser jeg. Kunden din er utrolig heldig som for denne, falt totalt.
    Jeg er mektig imponert over alt det flotte du tryller fram, hvem skulle tro det var første gang du gjorde dette.
    Klem Guro

    ReplyDelete
  13. holy moly that was A BIG PROJECT!!! but you have sailed through it beautifully and NO WONDER the customer was happy--i bet she was THRILLED to receive this and will look at it every single day for at least a month before she even shares it with her guests!!! (at least, that's what *I* would do!!!) :)

    ReplyDelete
  14. Absolutely fabulous!!!
    I'm so glad you shared it with us at Creative Belli!
    blessings, Maria

    ReplyDelete

I want to thank every single one of you for taking the time to comment on my work, it's much appreciated!!

Crew Member Wednesday - Treasure box

Hi, this is my November project for Crew Member Wednesday