BLOG   -   MY CREATIVE CV -   PUBLISHED -   WORKSHOPS -   TUTORIALS  


Monday, January 25, 2010

Ny Scrappeblogg og hjemmelaga blomster

Det har kommet en ny norsk scrappeblogg . De kommer med den første utfordringen 5 februar.
Ønsker du å finne ut mer sjekk ut : Scrappekammeret
-------------------------------
Jeg har sett rundt på diverse blogger at det er inn å lage egne blomster, bl.a. Thats just so cute så da kunne jeg ikke holde meg, måtte jo prøve. Denne første blomsten har jeg hatt gått svanger med i mange måneder, men endelig løste den siste brikken da jeg var inne på little princesscards og så de flotte blomstene hun hadde laget. Silkepapiret kjøpte jeg på Edinburgh turen min i høst, med tanke på denne blomsten.
Du trenger silkepapir, spellbinder eller annen die formet som sirkel eller blomst og en brad til hver blomst.
Du kan selvfølgelig velge hvor mange lag silkepapir pr. blomst du vil ha, men mininum 5 bør du ha ellers blir det en trist blomst. Husk at har du bare 5 biter silkepapir oppå die, blir det litt tynt slik at diesen kjører seg inn i topp platen. Anbefaler derfor at du enter tar min 10 lag med silkepapir eller en bit kartong oppå, før du legger på topp platen.
Her har jeg kuttet blossom  rundinger i ulike størrelser.
Her har jeg satt i brad og krøllet opp et og et lag av blomsten.
Her er litt forskjellige typer blomster jeg lagde i ettermiddag.
De til venstre er stanset ut med sirkel punch.
Håper denne lille tutorial var til litt inspirasjon.

10 comments:

  1. Tusen takk for at du skriver om oss, du er selvfølgelig med i trekningen av de seks RAK ene.
    Håper vi ser deg i utfordringene våre etterhvert!
    Nydelig blomster turorial du har her, alletid like stas med tutorials :-)

    Ha en fin kveld,

    Klem fra Guro, på vegne av jentene i Scrapperkammeret

    ReplyDelete
  2. Så fine blomster du har laget.Så flott at du deler ideen din :-)

    ReplyDelete
  3. oooooooooooooooooooh!!! ooh♥ooh♥OOH!!! linda, these are BEYOND fabulous! i cannot decide which i love best: the fun funky text-paper ones...or the lovely ethereal tissue paper ones...ok, it's a *TIE*...& i need to make some of BOTH! ♥♥♥

    ReplyDelete
  4. So pretty, I must make some too! Jo x

    ReplyDelete
  5. Disse var rett og slett rå lekre, de er diggbar=)

    Tusen takk for dine bidrag=)

    ReplyDelete
  6. Stilige blomster!!!
    Takk for at du reklamerer for utfordringsbloggen vår!! Håper å se deg i utfordringene :)

    Lykke til i RAK-trekningen!

    Anette - kammerpike ;)

    ReplyDelete
  7. Supersøte selvlagde blomster!:) Klem Cathrine

    ReplyDelete
  8. Oh la la, så lekre og fluffy disse er! Nå vet jeg hva jeg skal bruke silkepapiret mitt på!! :D

    Tusen takk for at du deltar!! :)

    ReplyDelete
  9. så nydelige! og jeg har jo liggene noen kjempefine silkepapirer! Nå mååå jeg bare prøve en før jeg tar kvelden :) takk for inspirasjon! og gratulerer med seieren :)

    ReplyDelete
  10. Kjempe flotte blomster :)
    Ha en fortsatt fin og kreativ uke :)
    *lille*

    ReplyDelete

I want to thank every single one of you for taking the time to comment on my work, it's much appreciated!!

Crew Member Wednesday - Treasure box

Hi, this is my November project for Crew Member Wednesday